tisdag 1 mars 2011

Små tecken..............

Idag har jag letat efter vårtecken, hörde att vi kunde få upp till +7 =), så jag passade på att vandra runt lite i trädgården och leta små vårtecken. Jag vågar inte gräva för djupt, störa vintervilan men några vårtecken har jag sett, varje år så här dags så lovar jag att inskaffa snödropapr till nästa säsong för vad är väl mer vårstart än det.

Tittar man riktigt noga så kan man skönja kantnepetans små blad som sakta börjar vakna till liv efter en lång och kall vinter. Än är inte köldfaran över så lite försiktigt lägger jag över lite gamla löv, ris. Jag kikar försikgtigt in i riset från den härliga Gullriset, var ser jag väl där jo små gröna blad, som även dom sakta men säkert vill vakna till liv för att glädja oss med sin vackra blomsterfägring.
Ska nog ta me dkameran på en liten luftning sen kanske men bara kanske så har tusilagon börjat vakna sås mått och man kan kanske skönja dom små liven. I backen upp på vårt område så finns det gott om tussialgo om våren dom lyser så fint och vattnet porlar så vackert där i dikeskanten. Med dessa små vårtecken så önskar ajg er en trevlig tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar