onsdag 18 januari 2012

thoughs & dreams........


Ibland när man ger sig själv lite tid att tänka & fundera så kan man komma fram till ett vägskäl här i livet. Så länge jag kan minnas så har jag alltid älskat att få rumstera och husera i köket både med matlagning och bakning och sen barnsben så har jag haft en dröm om att ge ut en kokbok.  När tiden går så blir drömmen lite annorlunda själva kokbokeriet finns kvar men att starta ett eget företag har blivit en dröm som jag klurat och funderat på och jag har gått så långt så konceptet är färdigt och visionen har verkligen tagit form, det jag däremot inte vet är om det är praktiskt genomförbart, att jag kan leva på det på heltid men det är aldrig fel med drömmar.........



Jag älskar att läsa, en längre tid har jag funderat på att komma till skott att skriva kanske bara för egen del eller så kanske det blir en bok av det men jag är inte så långt än i mitt självförtroende att jag har satt mig ner och funderat och arbetat mer med just en kokbok jag bara drömmer ännu men jag har börjat plita ner rader, kapitel om något helt annat något som ligger mig varmt om <3 och som betyder oerhört för mig där jag kan hämta kraft, inspiration, så kanske bara kanske kan det bli en färdig utgiven bok men jag skriver, jobbar funderar och så bara kanske kan jag tro så pass mycket på mig själv att det kan bli en färdig utgiven bok. 


Det är aldrig fel att drömma, det är det som håller oss igång, kanske kan det förändra hela livet............. 




Trevlig onsdag :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar