måndag 23 januari 2012

Nyckfullt väder...


Så igår kom då den efterlängtade snön för många av oss, den  nybyggda pulkabacken användes av kvarterets alla barn pulka & snowracer åktes för glatta livet trots att det bara var ett tunt liten vitt täcke men så igår kväll så fick vi ett vintervitt landskap. 

Jag börjar sent idag så  lovade jag mig själv igår att om det ligger kvar idag också så är det bara att på med varma kläder , ge sig ut med laddad kamera. En tur nere vid Dovreviken och strosa bland dom "nybyggda" sommarhusen dom har ju stått i snart 8 år ;p, så allra längst nere vid sjön. Förr var det en enslig mysig liten badstrand men nu ligger det hus väldigt nära, det är öppet, jodå det går vita gäss ordentligt och en enorm blåst men vackert.



Typiskt väder för Öland att vädret kan vara hur eländigt som helst för att på nästa ställe vara hur lugnt & fint som helst. Efter att ha varit ute i 1,5 timme så är det skönt att komma in i stugvärmen, värma sig framför brasan. luta sig tillbaks i fåtöljen i uterummet för lite urblåst blir man nere vid vattnet, när jag sitter i uterummet så ser det helt annorlunda ut, vindstilla, och puderlätta snöflingor dalar från himlen. Just och lugnt undra om snön har bestämt sig för att stanna jag som har sett vårt ecken i rabatterna , blad som börjar titta fram, rosknoppar som velar. 


Ett vintervitt landskap är vackert att njuta av men jag som längtar sååå efter våren, trodde nästan att den kommit men men.......





Trevlig måndagskväll 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar