torsdag 5 januari 2012

Kickstart & längtan..........




Så då har det nya året kickstartat, så även min kamp om att förvandlas från soffpotatis till hurtbulle :) Jag älskar ju att vistas ute & i naturen men att träna har aldrig riktigt varit min grej. Jag gjorde ett ärligt försök i höstas men en dubbelsidig hälsporre tyckte något helt annat men den har & jag hoppas verkligen att den har läkt ut sig och inte kommer tillbaka som den gjort under hösten ett par gånger.  Men jag hoppas på att kunna börja jogga lite smått, nya bollar till squashracken är inköpta, ordentliga skor är inköpta i höstas så nu finns det inga ursäkter längre. 

Det dimper ju även ner alla möjliga vårkataloger i lådan  har fått hem Rockdalas vårkatalog, så dimper det ju ner modekataloger, när man bläddrar lite förstrött så börjar längtan att vakna till liv det är klara färger, ledigt och barbent och inte utan att man börjar längta till vårbruket ska starta upp i trädgården första krokusarna som ska titta upp.
Sen tulpanerna ........

 Och sen årets första syrenknoppar, ja inte utan att man längtar efter lite ljus och färg. Julen är för länge sen utstädad och årets första tulpanbukett har flyttat in, alla julgardiner har fått byta plats med lite vårigare . Jag längtar efter den prunkande grönskan och lite ledigt. 



Önskar er alla en fortsatt skön torsdag och en skön  trettonhelg min kommer till mestadels att bestå av jobb och så på trettondagsafton,  så blir det kroppkaksmiddag det är ju en gammal tradition på ön,och  så gott :)

1 kommentar:

  1. Oj .... har du redan städat ut julen. Här har vi den kvar till 20 dag Knut så det blir inte förrän nästa helg. Men visst längtar man efter våren. Och på tal om att röra sig. Jag har nu börjat ta en promenad varje dag. Kände att jag rört mig alldeles för lite. Känns jätteskönt. Ett par vackra dagar med solsken har vi haft. Hoppas det fortsätter.

    Ha en fortsatt skön helg!
    /Anita

    SvaraRadera