torsdag 28 april 2011

vitt & rosa............


För ett par dagar sen så tog jag in lite vitsippor , körde förbi ett vitt hav med sippor på väg hem från jobbet, så jag kunde inte låta bli ;p. I trädgården är det bråda tider nu det händer massor för varje dag, häcken har fått sig en ordentlig uppsnyggning snön gick väldigt hårt åt buxbomshäcken så lite ansning och alla knäckta grenar var borta, några plantor ser väldigt klena, tagna ut så kanske så byter vi ut dom, jag skulle vilja byta häck men god granne som jag är lider jag lite i det tysta men den växer väldigt sakta :(

Men när de gäller det japanska körbärsträdet så är jag helt lyrics för nu blommar det, oj vad det blommar. Små söta rosa blommor till ett rött bladverk. Helt underbart, nu vänta rjag bara på det vita som är på gång.
Ja det är bråda dagar för en trädgårdstok men att njuta av allt det vackra hinner jag också med, önskar er en fortsatt trevlig torsdag.




1 kommentar:

  1. Ja, jag förstår att du har fullt upp nu. Vi har mycket röjning kvar men det får bli till helgen. Det känns som all blomning kom på en enda gång/Lis

    SvaraRadera