måndag 18 april 2011

Bladverk...

Det praktiskt taget bara exploderar ute, löven sprängs fram ur vintervilan, i dagarna 4 har vi haft kanonfint väder med strålande sol, nära 20 grader, nu händer det massor ute :) Helgen har bjudit på både 80 årskals och en envis matförgiftning som fortfarande hänger kvar och bjuder på sin 4:e dag :( men för tillfället så känner jag mig ändå hyfsad men det blir till att vara hemma imorn med. Jag var lite orolig ett tag att min "New Dawn " inte skulle trivas i sitt halvskuggiga läge trodde att fötterna skulle ligga för skuggit men den ser ut att trivas rätt så bra det spirar nya blad på den så den får stå över säsongen så får jag se om det ska bli en flytt senare. Ett av dom japanska körsbärsträden vi planterade i höstas är verkligen på gång, det rosa där har det hänt massor på bara ett par dagar medans det vita är lite mer försiktigt av sig. Har sett att det inte bara är jag som är nyfiken och synar trädet me dstort intresse myrorna gilalr det tydligen också det är väl lite sött antar jag när bladen brister ut. Väntar med spänning på blomsterprakten. Önskar er en fortsatt trevlig måndagskväll i den ljumma kvällen.

1 kommentar:

  1. Usch, låter inte kul med matförgiftning. Hoppas du är bättre nu så att du kan njuta av våren.
    Det går snabbt nu, nästan för snabbt i sommarvärmen :)
    Önskar dig en Glad Påsk!

    SvaraRadera