måndag 2 maj 2011

Valborgshelg.

Valborgshelgen är nu till ända och vädret var halvfint med blåst ett klassiskt valborgsväder med andra ord, en ledig sådan. Helgen har bjudit på familjemys i dagarna 3. Altanen har fått nyförvärv jag var på ica och råkade gå förbi ett blomstånd, ja det går ju inte bara att gå förbi utan jag kom hem med lite härlig fägring som jag inte kunde motstå 2 sorters akleja en ljusblå pastellakleja av något slag och en vit "Spring Magic " och så en klematis "Ville De Lyon " krukan står så fint bredvid fjärilslavendeln. Jag skulle j ubara släng ain panten ;p

Valborgskvällen bjöd p ågrilalt hos kära syster med familj och deras nyförvärvade familjemedlem en fyrbent benner senner med lite inslag av schäfer och New Foundland ( tror jag ) på 10 veckor. Söt som socker är lilla Kino.




Kvällen avslutades med en traditionell brasa nere vid Klinta kallt som bara den men vackert med brasa och så havet med stranbrynet precis bakom. Nu är maj månad kommen och det är en vacker månad.

Fortsatt trevlig måndag.

3 kommentarer:

  1. å, har du akleja. Dags att börja leta då. De är så trevliga. :)

    SvaraRadera
  2. Oj, här var det nytt och fräscht, härlig header.
    Nu är det inte riktigt lika sommarvarmt längre, det har varit riktigt kyligt här de senaste dagarna.
    Ena dagen är det sommarkläder och nästa vinterkläder :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig ny header! Och vilken fin rubrik ... vår hos Liane.

    Du verkar haft en trevlig Valborg. Vovven är ljuvlig, riktigt kramgo. Jag sjöng in våren tillsammans med kören jag sjunger i i Södertälje centrum. Veckan som varit har bjudit på vinterkyla men nu verkar värmen ha kommit tillbaka. Två långa trädgårdsdagar väntar. Fast imorgon blir det bara till 16:30 ... sedan måste jag iväg för det ska bli nytt körframträdande, det är dags för Taubeafton.

    Ha en riktigt skön majhelg!

    SvaraRadera