onsdag 29 december 2010

Avkoppling & vintervitt............

Så då har julen passerat, efter mycket fix och om, men så kunde vi fira vår 1:a jul i uterummet till min stora lycka. Dagarna innan jul så blev jag sjuk så jag var lite nervig men vi hann att få in kamminen, få klart väggen med färg, likaså med foder och det sista fönstret . Sen var det bara til latt städa ur och pynta, fint blev det.

Golvvärmen hann vi dock inte få in men kamminen räckte att värma upp uterummet så vi avnjöt både julmiddagen, tomten där. Vilken lycka att få se 3 små barns ögon lysa när tomten kom på kvällen, att öppna alla dessa paket. var den värsta vinterdag vi haft på många år, många var insnöade elelr kunde inte ta sig fram för alla snödrivorna och blåsten. Vi hade tur så hela fmailjen var samlade men det var precis att det gick att ta sig fram så min käre far och svärfar tog sig ne rtil lstsan men fick sova kvar för det gick inte att ta sig hem på kvällen, här i stan har vi nog varit väldigt förskonade ändå trots höga drivor men utåt landet är det 3-4 m drivor på sina håll.




på baksidan har vi inte så höga drivor det räcker upp till knäna men på sina håll är det djupare. När solen ligger på är deet en vacker vy att titta ut över från uterummet, jag älskar verkligen mitt uterum det blev bra mycket bättre än vi had etänkt oss, mer av en känsla att det är "ett" rum till. Jag eldar flitigt i kamminen, hundarna njuter av värmen precis lika mycket som jag vad är väl skönare än att ligga framför brasan och vila ?


Det ser så rogivande ut, med det önskar jag er en fortsatt trevlig onsdagskväll och en god fortsättning på det som återstår av 2010

3 kommentarer:

  1. Mysiga bilder du har tagit gumman. Och vovvarna har det gott ser jag :) Underbart.

    SvaraRadera
  2. Grattis till julen i nya uterummet. Så himla mysigt det ser ut, hundarna njuter verkligen. Hoppas att du mår bra igen nu och att du får en riktigt fin nyårsafton! Gott Nytt 2011 önskar jag dig!

    SvaraRadera