lördag 2 januari 2010

Nytt åt

och nya utmaningar.Det nya året brukar ju börja med tomma blad som snart fylls på med nya löften eller utmaningar. Min största utmaning för i år är att jag ska ändra min livsstil till ett mer nyttigare och hälsosammare så no more candy... Med ett nytt år så blickar man inte bara framåt utan även bakåt på vad det gågna året har haft med sig.

2009 var ett bra år , det hände massor. I februari så blev jag moster för 4:e gången då lillasyster fick en liten flicka som nu är 10 månader, vilken stolthet. Denna söta lilla tös är sin mor upp i dagen, så nyfiken på allt.

Sambon fyllde 30 i mars och vi hade en 30 års amskerad på slottet för släkt och vänner, det kalaset glömmer vi nog aldrig. men det var mycket trevligt.

Våren kom och vi började med stödmuren och vårt uterum. Lite trädgårdspyssel och när värmen kom så hade vi fått mer fiskyngel som nu började blir stora. Min nya kamera impulshandlades in skulle igentligen äta på MC Donalds efter en shoppingtur men det blev en ny kamera istället =) Stolt ägare till en Nikon D90.

Så kom då äntligen juni, juli, augusti, som man längtade till semestern. 3 veckor hade jag och sommaren bjöd på konserter, grillning med släkt och vänner dop för lilltjejen, kusinträff. Uterummet kämpade vi på med under hela sommaren....

Så kom då även hösten och i september så var lillasyster nere med sin lilla tjej. Hon hade hunnit bli stor nu sen dopet, E:s små kusiner var bra stolta. Hösten ända fram mot slutet på september var både varm och solig. Idecember så kom den första snön, vi fick även en vit jul för första gången sen -95. Det gågna året har bjudut på många stora händelser, det har varit ett riktigt bra år i mångt och mycket.....

Jag hoppas att 2010 blir minst ett lika bra år, ser framemot att få fylla på dom tomma bladen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar