tisdag 30 augusti 2011

Höstpyssel.......



Igårkväll så hade vi ett riktigt höstväder, regnet hängde i luften och vinden var riktigt kall en tjock tröja var för lite att ha på sig, så när vi väl var färdiga med utomhusbestyren så fick det bli en stor kopp te och en massa tända ljus jag tror bestämt att jag står för 50 % av ikeas omsättning på ljus :)

Igår var jag ledig, passade på att shoppa lite på fm, har inskaffat ett par nya löparskor som jag ska försöka bli vän med tänkte att midjemåttet skulle bli några cm mjindre inför min systers bröllop då jag både ska vara brudtärna och gudmor åt den lilla tösen som såg världens ljus den 21/7 så nu är jag stolt moster till 5 små syskonbarn :) Med hösten så kommer ju även höstarbetet igång i trädgården och igår var inget undantag efter att köpt skor så skulle det provas kläder, det är aldrig kul med varuhusens speglar dom tar en precis överallt så som plåster på såren så fick det bli en sväng till blomsterlandet och 5 rosor fick jag med mig. 3 st "Heidelberg" som ska komma hem på torsdag tänkte jag skulle sätta dom i rundeln vi gjorde i stengången och så fick jag även med mig 2 st klätterrosor av sorten "Flammentanz" som jag tänkte sätta på garagets ena långsida som vetter ut mot vägen så det blir till att ta fram spaden och gräva.

Ännu blommar det här å var , jag stiftade bekantskap med 2 nya pelargonsorter i våras, den ena blommar så underbart, den är liten och skir. Det är en vildpelargon " P Fragrans ", jag har tagit ett par skott på den för att få fler av denna vackra lite skira pelargon , och jag väntar på spänning på den andra som även den är en vildpelargon "P Gibbosum" . Önskar er en trevlig tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar