söndag 23 januari 2011

Ljusare tider.............

Dagarna är ljusare och jag längtar verkligen efter våren nu . Snön är så gott som borta, gräsmattan är nästan framme helt. Ljuset börjar återkomma, energin fylls på & morgnarna är ljusare och det börjar bli lite lättare att ta sig ur sängen. Visst februari & mars kan vara lite vanskliga men det är ändå hopp om att vi inte mer snö får. Jag är ju en sol & vårare så för mig är våren & sommaren bränslet. Det ger mig kraft att orka igenom mörkrets tid. Bara att kunna ta ett kvällsdopp, vattnet som ligger spegelblankt och stilla. Att sitta på en bergshäll och lyssna på vågorna, se solen färga himlen, den långsamma skymmningen, och som för mig är ett stilla musikstycke.

Att bara stanna upp & njuta av det enkla jag längtar till jag kan strosa barfota i gräset och njuta av jordgubbsblomstern och sen av solvarma jordgubbar. Men tills den tiden kommer får jag smaka av minnena från förra somamren och blida tiden till våren är här. Men lite vårkänslor har fått flytta in på bloggen så länge.





En fortsatt skön söndag önskar jag er. Kram

1 kommentar:

  1. Här blir man glad bara av att se vinjettbilden. Vilka solstrålande gula krokusar. Och bilden i ditt inlägg är ju magisk. Här är inte gräsmattorna gröna ännu. Vi har fortfarande mycket snö kvar i trädgården. Men den ligger som ett skyddande täcke över mina rosor så det är bra.

    Ha en skön vecka. Veckan efter ... då är det februari!

    SvaraRadera