torsdag 14 oktober 2010

sista blommningen

Hösten har kopplat greppet om oss, alla möjliga färger lyser bland träden från glödande rött till gult & nyanser av brunt. I rabbatterna så kämpar dom sista blommorna på, något som glatt överaskade mig var att få se nävorna blomma dom har blommat under maj & juni , juli men i oktober. Dagarna har ju varit milda och fina och ibland så är det rena vårvädret likt en tidig aprildag så det blir nog varmt i det hörnet där dom står i skydd av garageväggen.

Igår morse var första gången vi haft frost men det var ingen hård frostnatt & det tackar vi för. Har ännu inte hunnit få in alla krukor 2 är kvar, så dom får jag ta in idag innan jobbet. Min "Iceberger" ros har inte blommat så villigt i sommar som den gjorde förra året men vintern var lång & kall men häromdan så såg jag en blomma, givetvis var jag tvungen att dyka ner med näsan & sniffa *ler* Till våren ska ajg se om jag kan få tag i en klättervariant och sätta på framsidan av balkongen den vill ju ha lite sol om fötterna så den inte blir gles nertill.

Jag hoppas på at thelgen bjuder på ett fint väder för då har jag tänkt att vi ska avsluta dom sista utomhus projekten. muren ska mannen putsa klart, jag ska måla det sista på kupan. Innan helgen kommer ska jag även hinna med att få upp dom sista tapetvårderna i tv rummet så det blir klart.






1 kommentar:

  1. Ja, när frosten kommer går det snabbt. Löven trillar som ett "snöfall". Men dagarna är fortfarande lite varma :)
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera