onsdag 13 mars 2013

Nykär.....

Små vårtecken poppar upp , jag njuter av fågelsång och ljuset det har liksom ändrat lite färg en mer lättsam ton.

Jisses vad jag har längtat och nu äntligen är den på gång våren. Förra året den 29:e mars fotade jag årets första blåsippor tveksam på att det finns några i år vid samma tidpunkt. Både nätterna och dagarna är kallare igen men vad gör det....

Träffade en kollega dom jag inte sett på länge häromkvällen och hon var helt hundra på att vi väntade smått för hela jag lös och jodå vi väntar inte smått men jag går runt som på små lätta moln och är lite nykär i våren ;)

Tänk att få sitta mot en vägg och njuta av solens varma strålar att få njuta av färgskiftningarna i vattnet nu är det inte samma mörka nyanser utan ljusare och lättare, att få njuta av vårtecknen och alla små insekter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar