onsdag 6 mars 2013

Explosion....



Hela den gångna veckan har vi haft kanonväder nästan 2 siffriga plusgrader och strålande sol. Snön smälter bort fort nu och i buskagen hörs fågelsång och här och var poppar det upp små vårtecken igår såg jag snödroppar. Vinterjackan börjar bli lite för varm på hundpromenaderna och det är ljusare ute både på morgnarna och om kvällarna =) Energin är tillbaka och det spritter i kroppen och likt tulpanbukettens knoppar som slår ut likt en färgexplosion så ja jag skulle vilja säga att våren närmar sig med stora kliv och det är sååååååå skönt .



Med våren så kommer ju en längtan efter färg och pasteller och i köket har det åkt upp nya gardiner och uterummet har fått sig en grön pastellfärg i form av gardiner och duk och här inne är det varmt och skönt om dagarna och nästan all snö är borta på gräsmattan och jag drömmer mig bort till total grönska och en önskan att få se halvmånerabbaten blomma.....
  


Det behövs så lite men likt de vita tulpanerna som liknar så molntussar befinner jag mig i en lite euforisk nykär känsla, dansar runt som på små moln tänk vad lite ljus och sol kan göra för kropp & själ.....

Likt små vita moln........

Önskar er en fortsatt trevlig onsdag, ikväll ska vi ut en sväng på landet, och " livet leker känslan " finns kvar trots att min ärvda symaskin beslöt sig för att brinna idag :(

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt nu med vårkänningen. Vi har inte haft 2-siffriga plusgrader här ännu, men upp emot 7 plus och det är bra, det också :)
    Härlig tulpan bild.

    SvaraRadera