måndag 22 oktober 2012

oldies.............


Jag bara älskar allt som är gammalt och med en historia bakom. Lika mycket som barn lika faccinerad är jag som vuxen över gamla bilder på människor, platser och byggnader, likaså över ting gamla saker som har en historia.

Har fått fatt i glas som är så vackra på fot med ett vitt mönster och glasen i sig är tunna, vad jag fått veta av glasen så är dom minst 64 år gamla , det kallar jag historia :)

Direkt går tankarna och funderingarna igång. men framförallt så är dom bara så anspråkslöst vackra i all sin enkelhet......


Sirligt mönster i vitt...........




i går när jag kom hem stod det en änglatrumpet på trappen och väntade vilken suprise. en ganska stor skönhet och det är en korsning på Brasilian Gold och Bergkönigin. För många år sen inköptes en gul som blev gigantisk men bara helt plötsligt sa upp sin bekantskap med mig men jisses vad glad jag blev över denna. Skulle tro att det blir vita eller ljust gula stora kjolar. Får ge mig till tåls till våren. 

Önskar er en trevlig måndagskväll, jag ska strax bege mig för lite jobb inte många nätter kvar nu innan jag går över på dagen igen :)

1 kommentar:

  1. Vilka vackra glas. Dom ser kraftiga ut även om dom är tunna. Visst är det roligt med gamla saker, saker som kan berätta en historia.

    Vilken härlig överraskning med änglatrumpeten. Jag har en vit sort som jag förnyar med skott då och då. Brukar ha 2-3 stycken men i år har jag bara en kvar som jag övervintrar. Hoppas den klarar sig för det är så ljuvligt när trumpeterna doftar i sensommarkvällarna.

    Önskar dig en fortsatt skön vecka!

    Kram
    Anita

    SvaraRadera