fredag 12 oktober 2012

Never the same..............

Oj vad länge sen det var jag gjorde ett inlägg, men det börjar bli tid att försöka ta sig tillbaka sås akta. Augusti månad har passerat och det är egentligen en månad som jag älskar och njuter av. Det bjuds på lite sommarvärme kvällarna börjar bli fuktigare och kyligare och så är det en tid då man kan hitta svamp i skogen. Ljuset reflekteras annorlunda i skogen.  I år försvann augusti bara som i en dimma den 1:e augusti förändrades vår tillvaro drastiskt. Min svärfar avled hastigt 64 år gammal och tomrummet är så stort, varje dag har varit en kamp att få ordning på tillvaron igen.
 
Nu känns det som att vi börjar få lite fast mark under fötterna och livet går vidare saknaden finns där men det går upp & ner.
 

Vi har även fått i ordning på det stora trädgårdsprojektet vi satte igång med i juli. Har anlagt en halvmånerabatt och framför den en stenuteplats som går ihop med uterummet. Är så nöjd. Det har planterats rosor, klematis, anemoner, solhattar , lavendel, tulpaner påskliljor,salvia, rosenstav och starry dreams . Det  är inte helt färdigplanterat ska plantera ett träd mitt i och i framaknten planterade jag smultron. Tanken är att man kan sitta på altanen och plocka lite smultron att avnjuta. 



Rosen "New Dawn " har i år bara rusat iväg och växt till sig, och når nästan ända upp på balkongen. Annars så har bladlössen  härjat och jag har fört en ständig kamp och när jag väl vunnit över dom förlorade jag mot rådjuren så till våren blir att inskaffa råodör varenda knopp försvann och bladen såg inte alltför vackra ut.
  

Salvia " Caradonna"  en blå skönhet som jag hoppas ska trivas i halvmånerabbatten. I våras så gick jag över att jobba natt bara, tänkte mig att det skulle bli super men det blev inte lika bra som jag tänkt mig. Jag har i princip jobbat och sovit i 9 mån och väldigt få lediga dagar. Kameran har jag knappt rört på 4 mån, endast 1 gång på 9 mån har jag bakat något som jag annars älskar att göra & ofta så vid månadsskiftet okt/nov går jag upp på dagen igen. Känns så skönt att få tillbaka "livet" igen. Det har varit en tuff tid på många sätt men det känns som att jag börjar få lite fast mark under fötterna, det tar lite tid att komma igen. 
  
 
En kväll som bjöd på en konstig skymmning. Färgerna var helt fantastiska och molnen låg som i lager på lager och suddigt. Har aldrig sett nåt liknande men en maffig upplevelse.
 
Nu tar jag fredagskväll och önskar er en trevlig helg............

1 kommentar:

  1. Usch vilket jobbigt år du haft. Dels med nattjobbet men också med din svärfar. Skönt i varje fall att du känner att du börjar få lite mark under fötterna igen. Det måste kännas skönt att börja jobba dag igen. Och visst är det väl skönt att ha trädgården och diverse trädgårdsprojekt att ta till när det känns tungt. Även om trädgårdssäsongen är över för i år så är det ju nu man lägger grunden för nästa års blomning. Det låter så härligt med er nya halvmånerabatt. Längtar efter att få se bilder därifrån nästa sommar.

    Roligt att "se" dig igen. Önskar dig en fin kommande vecka.

    Kram
    Anita

    SvaraRadera