onsdag 16 maj 2012

Öland spirar.......


I helgen var det första gången som arrangemanget "Öland spirar" gick av stapeln, lördagen bjöd på lite halvtaskigt väder men söndagen var kanonfint väder. Öland spirar gick ut på kosläpp, öppna trädgårdar, allt som rör trädgårdsfix. På lördagen blev det inte så mycket runt kollande för min del utan vi körde igång med ännu ett av alla trädgårdsprojekt här hemma, men söndagen passade jag på att besöka  Ulla & Olof Tränks öppna trädgård. Olof är konstnär till yrket och målar enormt vackra tavlor, Ulla har ett brinnande intresse för trädgården och allt som hör till. Med fullladdad kamera och ett tomt usb kort begav ajg mig till min barndomsby och deras öppna trädgård. 

Det blommade av allsköns vackra blommor tulpaner, förgätmigej, klematis, vitsippor, pelargoner, pärllök ?, fjärilsviol, ja allt i en skön härlig mix.   


Vackra ljust rosa tulpaner samsades med lite färgstarkare tulpaner. Just dessa små skönheter samsas med smultron, vinbärsbuskar.  


"Vita hörnan " som går i vitt med lite rosa inslag, här njöt jag av dessa vita tulpanerna.Bredvid den vita hörnan en liten vit magnoliabuske. 



Strosade runt, insöp allt det vackra, njöt och satte kameran och bara var i denna helt underbara trädgård. Den är lummig  och det finns något för alla gungor till barnbarnen, ljuvlig köksträdgård, frukt & bär, sallad, kryddväxter, potatis med barndomsminnen, grönsaker i olika färger, fomer för inte bara smakens skull utan för att det är vackert,  frukträd som skänker skugga i varma sommardagar, som strilar ljuset i kvällningen. Sittgrupper lite här & var för en stunds vila, sommarfika eller bara föra att njuta av blomsterprakten. 



En liten soffa att sitta och ta igen sig en stund på. När jag lämnade deras lilla paradis, nöjd med vistelsen och rundvandringen så hade jag besökt ett paradis,  en lisa för själen, ett kort med närmre 200 bilder =)  


Önskar er en trevlig onsdag, oj halva veckan har redan gått, i morgon är det helgdag . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar