torsdag 29 juli 2010

Funkia & Magnus

Regn har vi haft i ett par dagar nu. Under somamren som gått så har vi varit väldigt skonade från detta men nu så har det kommit lite regn , det tackar vi för. Blommorna, gräsmattan framförallt för nu äntligen har den blivit grön, kommit igen sig , växterna står numera rakt i rabatterna förut så slokade dom lite trots tappra försök med kannan. Vattenförbudet har ju gjort sitt. I våras så flyttade jag alla funkiorna från dammen til lentrerabatten, trots värmen så har dom tagit sig till min lycka :).

Solhatten "Magnus" som planterades i våras har även den tagit sig, den frodas, blommar så villigt. Den är helt ljuvlig, mitt ibland den ena så kommer det en vit/limefärgad solhatt. Spännande blandning från inköpsstället. Den får vara kvar för den är minst lika ljuvlig men jag blev lite paff att mitt ibland dom så blommar en vit. Nu ska jag fortsätta att surfa runt och få lite inspiration till "skräck" maskeraden senare i augusti sen blir det nog att bädda ne rsig i soffan unde ren filt , med lite honungsvatten för det finns något irriterande i halsen, jag hoppas slippa en ev. förkylning. Ha en fortsat trevlig torsdagskväll.

5 kommentarer:

  1. Hoppas att honungen hjälpt och att du mår bättre idag. Även hos oss har det kommit regn men igår blev det lite för mycket. Massor av översvämningar med källare, vägar och trädgårdar under vatten. Men som tur är har vi klarat oss bra. Vattenpölarna på gräsmattan har sjunkit undan och inga andra vattenansamlingar.

    Solhattarna är magnifika och jag har också en hel del Magnus i min "fjärilsträff". En lime är på gång hos mig också som jag köpte förra året och är glad att den överlevde. Den var framodlad i USA och man vet aldrig hur dom klarar sig hos oss.

    Krya nu på dig och ha det så gott!

    SvaraRadera
  2. Hoppas också att honungen hjälpte och att du mår bättre....
    Så mycket vackra blommor du verkar ha i din trädgård,
    jag är lite lat av mig så jag har mest planterat kryddväxter i olika byttor, hinkar och krukor.... lättskött! =)
    Ha en fortsatt skön lördag!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas din kur funkade och att du mår bra nu.
    Har själv fått äta antibiotika efter en förkylning som satte klorna i mig. Tog sista tabletten igår.
    Härliga bilder på dina blommor!
    Ha en bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Krya på dig och mys med te, lite mysigt på tv:en kanske eller nåt roligt spel.. *ler*.. Regnar har det gjort mest hela dagen hos mig också.. både regn o åska om vartannat.. så det är inneväder och mys för oss oxå. Kryapådigkramar.. Monica

    SvaraRadera
  5. Oj det var visst förra torsdagen som du var sjuk.. sorry.. =) ha det gott ändå..kram

    SvaraRadera