torsdag 10 september 2009

Hösten

Börjar så sakteligen komma. Kvällarna är kortare men än så länge är det fint på dagarna, varmt. Så man får passa på att njuta så länge dom soliga dagarna är. Igår så grävde jag om entrerabatten, där ska det planteras lite nya växter. Silverarvet höll på att ta över så det är bortgrävt det är vackert men det sprider sig som ogräs tom i stengången har jaG hittat skott. :) Bladen på träden börjar skifta lite i färgnyans och det väntar oss en vacker tid med alla färger.



Nu när kvällarna börjar bli mörkare så tänds det ljus lite varstans i huset, det blir vackra ljusskuggor.



Kvällsskymmningarna bjuder på härliga färgkombinationer, molnen liksom dansar på en färghimmel.





3 kommentarer:

  1. Oj vad mkt trädgård du skrivit! Alltså där på den andra. Men där redde jag inte ut att kommentera, var ju jättekonstigt. Så får jag väl ta lite senare och läsa så mkt jag orkar för det gick ju inte hitta någon rss-feed på den sajten? Märkligt. Nåja, jag sparar den här adressen istället! och så läser jag bakåt på den andra..

    SvaraRadera
  2. Vilken jäkla känsla du har för foto quinna. Jag tänkte höst innan jag ens läst bloggen. :D Mmm, blev sådär höst mysig och vill bara krypa ner under filten och mysa... <3

    SvaraRadera
  3. Visst är det en härlig tid nu också.. och det vi har framför oss.. gillar höstkvällarna med mys framför brasan och vackra ljus.. lite god mat och trevlig samvaro är ju inte helt fel det heller .. Ha det gott.. och förresten välkommen till blogger.. =).. Monica

    SvaraRadera