onsdag 30 april 2014

Ljuset &frihet. .....

Alltså man kan helt klart säga att det här är "min " tid det börjar grönskna blommor överallt gröna träd värme och ljis,som jag har längtat hela långa vintern men nu äntligen så är det min tid den tid jag älskar mest. När allt börjar vakna till ur vinterslummern lättsamheten som lägger sig över oss prestationerna sänks och det luktar grill lite varstans nere vid vattnet luktar det hav och tång och måsarnas skrin hörs.

Det här är även en tid då man vill så mkt nya projekt i trädgården men framförallt tid att njuta.  I år har jag inte så mkt tid om 3 veckor ska vi flytta ut på landet och det är inte riktigt färdigt men trots smärre kaos så hämtar jag energi och styrka att köra på lite till  styrkan hittar kag o allt det vackra runt mig för ju mindre tid du har desto mindre fri är du och för mig är frihet viktigt att bara ibland skita i allt och bara njuta en smula insupa lagra och njuta av de som igentligen är viktigt av de som fyller på av energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar