torsdag 18 april 2013

Äntligen..........

 
Ja äntligen är våren här på "riktigt " denna gång och efter mycket längtan så har jag sett dom  årets första blåsippor. På promenaden häromdagen med en väninna mitt i hennes konversation ser jag dom och bara skriker ååååhhh äntligen och som 2 fotofantaster som vi är ner på alla 4  och fota med mobilen. Efter att vi sansat oss och konstaterat att japp nu är det sannerligen vår så gick vi vidare :)
 
Hemma i trädgårdarna japp vi har ju blivit med ett hus till och jag kommer att skriva om det när jag känner mig redo så händer det massor och  årets 1:a tvätt hängde jag ut igår för då bjöd ön på härliga 16 grader och strålande sol. Det städades i rabatter och ris och gamla grenar klipptes ner.
 
Med spänning väntar jag på att få se alla lökarna jag planterade som en kollega kom med och så inköptes några nya också i höstas.....   
 
 
Scilla i en ljusblå nyans .......
 
 
I köksträdgården kommer pionerna och "Sarah Bernhard " är den som kommer tidigast. 


 
 

Ibland blir inte alltid bilderna som man har tänkt sig , som denna på gräsmattan den är gråbrun och trist och ser inget roligt ut alls men jag längtar efter dess gröna färg och fluffigheten och tusenskönorna som finns lite varstans och tom de gula maskrosorna för vad är väl vackrare än en äng full med gräs och maskrosor. Fjärilar som dansar lätt i vinden och humlornas surrande. Att springa barfota i gräsmattan. Tyvärr så är det underbart men kort hos oss för gräsmattorna blir fort fula och med bevattningsförbudet som börjar redan 1 maj så bränns dom fort ner.....
 

Men det spelar ingen roll för nu stundar en härlig tid och jag önskar att man kunde ha ledigt alla dagar från april till september så man hinner njuta av allt ordentligt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar