söndag 12 juni 2011

Första bärskörden......


Det har varit stilla med bloggandet ett tag men i trädgården händer det desto mer. I början på veckan hittade jag ett litet moget smultron idag skördades en liten skål med smultron och en å annan jordgubbe hittades. Smultron är ett riktigt barna minne för mig ett av dom starkaste är när vi kom till mormor & morfar om sommrarna då serverades det äkta vaniljglass med smultron i massor , lite längre fram på sommaren så byttes smultronen ut mot blåbär :) Som barn att få komma till morföräldrarna och äta glass med smultron var höjdpunkten av besöket att få bli lite ompysslad, ett annat minne är sommrarna i Kvarsebo där vi trädde smultron på grässtrån och åt medans vi vandrade till vattenkällan en bit in in skogen, för att hämta hem källvatten, ibland så åkte vi även på flakmoppen alla barnen. Vilket vatten sen så rent & gott och än i dag så kan jag längta ihjäl mig efter det vattnet det var så gott, smakade så rent. Ljuva barnaminnen, härliga sommrar.


Rosgalen som jag är så njuter jag i fulla drag av min "Henry Hudson" rosor kan bar ainte få nog av dom doftar ljuvligt. "Iceberger" blommar också även den lika ljuvlig i renaste vitt så blommar även rosen "Pascal" men där har jag upptäckt nåt underligt att en av grenarna blomma rinte likadant det är mindre blommor, så liknar det en nyponros den blommar enkelt i ljust rosa och förra året var den vit å dubbel men jag följer den med spänning :)

Stjärnflockan blommar även den lika ljuvligt har både vit & röd och båda är klara favoriter. Bloggandet får ligga lite åt sidan för denna tiden går så fort, det händer så mycket, jag vill bara var ute och njuta av allt det vackra. Önskar er en fortsatt trevlig söndagskväll & med det så ska ajg ta en kvällstur i trädgården, vattna lite med kanna förståss eftersom vi har vattenförbud på ön sen 1/5, bara njuta av kvällsdofterna en liten stund =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar