fredag 10 september 2010

whiteness...............

Njuter i fulla drag av min vita anemon " Honorine Jobert". Den flyttade in i entrerabbaten i våras, den har inte gjort mig besviken snarare tvärtom. Jag är inne i en vit period just nu. Allt ska vara vitt eller det mesta i alla fall. Med hösten så kommer ju inomhusperioderna men än så länge så håller jag mig utomhus men i tankarna så är jag redan inne och renoverar. Senare i höst så hade jag tänkt måla om tv-rummet ,jodå vitt med nån fondvägg i färg men definitivt vitt på väggarna. Gillar hur det ger rummet luft och rymd.
I helgen är jag ledig, jag hoppas p åfint väder för då ska det bli utepyssel. Nockpannorna ska på på uterummet, det sista ska målas, mannen ska ta tag i muren till uteplatsen, så min pappa har snällt lovat att ställa upp med att lägga dit nockpannorna =) Önskar er alla en trevlig helg.

3 kommentarer:

  1. Vi är inne i samma period du och jag. Jag älskar vitt och jag var ute och fotograferade min Honorine Jobert på förmiddagen. Men du skulle sett i Normandie (har just kommit hem därifrån). Där blommade 100-tals Honorine ... jösses så vackert.

    Jag tror att ditt TV-rum kommer att bli mycket smakfullt. Kul att ha lite inomhusprojekt att se fram emot när höststormarna börjar vina runt knuten.

    Ha en riktigt skön helg!

    /Anita

    SvaraRadera
  2. Anemonen så skir och fin.
    Hoppas du hinner göra allt du vill i trädgården i helgen. Innan inomhusprojekten sätter igång.

    Ha en riktigt skön helg.//Lissen

    SvaraRadera
  3. Härlig bild på vacker blomma.
    Jag hoppas också på fint väder till helgen så jag kan ut och fota. Det kliar i avtryckarfingret, och jag har inte fotat nåt här hemmavid på ett tag då jag varit på semester i Kroatien.
    Ha en bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera