onsdag 5 maj 2010

Än så länge har det inte hunit bli många nyförvärv till trädgården. Jag får alltid varje vår en rejäl släng av shopaholic syndromet, nya textilier till hemmet nya växter till trädgården, så ska garderoben uppdateras det är så mycket man vill ha men i år så har jag slagit i bromsen lite så än så länge * ler* så är det bara 2 små skönheter som har fått flytta in hos mig.

aklejan Aguile C. HY. "Maggi" har fått en plats lite längre fram i rabatten bland aklejorna, ska bli spännande att se henne i blommning. Sen så har även en praktakleja fått flytta in bredvid min svarta. En vit praktakleja "Spring Magic" ska bli lite spännande att se om dom gifter sig med varandra lika bra som i min bild jag har i huvudet.

Nu så händer det mycket man riktigt hör hur och ser hur mycket det växer. På träden börjar löven slå ut och det börjar att grönska ordentligt. Det är inte bara en hektiskt tid i vårsysslandet för att fixa till trädgårdar och projekt utan även en hektisk tid på jobbet. Föreläsningar, långa arbetsdagar, och idag så har vi en planeringsdag, så avslutningsvis avslutar vi med bowling och en bit mat. Ska bli trevligt så vid 19 ikväll får jag kväller men jag är ändå tacksam för att ha ett jobb att gå till, men ibland när det bara är fulla långa dagar så längtar man till lediga dagar. Ha en bra onsdag.




6 kommentarer:

  1. Hoppas veckan blev bra och att du nu kan vila upp dig. Dessvärre så är ju inte vädret det bästa, lockar mest till inomhusaktiviteter.

    Ser att du också gillar aklejor. Jag sådde en i vintras som grott fint och växer på. Det är en vit klematisakleja. Ännu är den så liten och spröd att den får vänta ett tag till innan jag törs plantera ut den. Dessutom måste jag avhärda den. Men den som väntar på något gott ...

    En skön avkopplande helg önskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. Vackra och fina blombilder!
    Vem vill inte uppdatera garderoben. Får se om plånboken tillåter några inköp innan sommaren drar igång :)
    Ha de gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej Liane, nu testar jag igen :)

    SvaraRadera
  4. Nu fungerade det ju! Jag har försökt skriva en kommentar här ett antal gånger tidigare men det har inte gått. Så nu prövade jag att ändra en inställning i min webläsare och då gick det plötsligt :)Hoppas nu det fungerar som det ska i fortsättningen.

    Aklejor är härliga blommor, jag gillar dom också.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Det fungerade en gång. Jag skrev en kommentar till efter min förra, men den försvann visst, igen :)
    Testar en gång till nu.....det är något som inte fungerar som det ska, men vad, det vet jag inte. Nu får vi se om denna går fram.

    SvaraRadera
  6. Hi,hi.....dom gick visst fram allihop i alla fall :)
    Då funkar det nog som det ska nu. Du kan ju ta bort några av mina testkommentarer om du vill :)

    SvaraRadera