fredag 5 februari 2010

Vintervitt & februari

Idag skiner äntligen solen, tom så pass mycket att det droppar eller tom "rinner" vatten utanför köksfönstret och från uterumstaket i en sakta stril där solen ligger på. Vi har gått in i februari och i år så har vi verkligen vinter så här mycket har vi inte haft på mååånga år. En rikitg vargavinter eller som dom verkliga ölänningarna säger en typisk öländsk vinter med den välkända vinterfåken som är så typisk för Öland.

Solen har vi inte sett så mycket av den senaste veckan utan snö och blåst, så fåken då men idag när den är framme så kastade jag på mig ytterkläder och på med kameraväska på ryggen och så ut en promenad med hunden. Har varit mycket jobb både dag och natt så kameran har fått ligga i sin väska men behovet att ha fått fota har verkligen pockat på så idag drevs jag till havet. Jag har en enorm längtan efter våren och att få känna den friska havsluften men än så länge får man nöja sig med isen och snön som täcker havet , vassen.


Havet ligger vinterklätt, i väntan på våren.

Solens strålar strilar sig igenom vassen som står i kanten. Dagarna börjar bli längre, och februari är en kort månad med sina 28 dagar. Sen äntligen kommer mars och i slutet på mars brukar vi ha vår men med så mycket snö lär det nog ta lång tid för snön att smälta bort.

Helgen är i antågande och jag är 3 dagarsledig ska bli skönt att få vara lite ledig och ladda om batterierna så man kan börja den nya veckan med nya friska tag. Ska nu köra ett litet städrace så kan jag sen ta helg med gott samvete och bara njuta av fredagskvällen & lite fredagsmys. Ha en trevlig helg.


1 kommentar:

  1. Vilka underbara vinterbilder du visar upp. Trodde jag var trött på vinterbilder men se det var jag inte, inte när jag fick se dina.

    Skönt att du får lite ledigt och kan vila upp dig. Städningen klarade vi av redan i onsdags. Jag har ledigt på fredagar (fram till sista mars). Det är skönt, då blir torsdagar som fredagar. Men sambon jobbar så fredagsmyset blir på fredagen ändå.

    Ha nu en riktigt skön helg!

    SvaraRadera