lördag 4 maj 2013

Ljuva tid......


 
Nu händer massor i trädgården och i naturen man riktigt ser hur det grönskar och jag njuter i fulla drag. Bloggen hamnar lite på sidan för vädret är varmt kvällarna ljumma och det är så skönt ute att det är svårt att gå in mer än för att sova :)
 
I många år har jag haft på önskelistan en agaphantus elr i vardags svenskan en afrikansk lilja och jag har försökt mig på att dra upp från lök men vattnat ihjäl den  men så gick jag förbi den på blomsterlandet och det slank ner 2 stycken, nu står de så fint i en vit korg med en ljuslykta som sällskap .  
 
 


Afrikansk lilja snart slår de ut i sin blåa färg......
 
 
 
Planterade ju en magnolia på framsidan, det är också en växt som stått högt på vill ha listan och den blommar så vackert med sina lila/rosa stora blommor och sorten heter "Susanne". Runt fötterna har jag satt hornviol i olika färger.
 
 
 
Nu är det hög tid att bege sig till jobbet ska jobba ett så långt pass mellan 8-12 men trots att jag har en kort tur, troligtvis får jobba igen det senare så struntar jag i det jag kommer ju ut, kan spendera hela dagen ute i trädgården,idag får jag nog klippa gräsmattan för det är högt nu gräset och jag slängde på lite gödning innan regnet för någon vecka sen så den har fått lite pyssel den med. Önskar er alla en trevlig helg och ett riktigt skönt väder :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar